1. Reguli generale
1.1 Aceste reguli de prestare a serviciilor (denumite în continuare- Reguli) sunt un acord-cadru care definește condițiile de bază pentru furnizarea serviciilor de către Prestator către Client, pentru gestionarea automată a lucrurilor neutilizate temporar de către Client.
1.2 Condițiile acordului pot fi specificate și clarificate de către Părți prin depunerea cererilor de la una dintre părți.
1.3 Clientul acceptă regulile integral și necondiționat atunci când:
• se înregistrează în cabinetul personal pe site-ul / aplicația mobilă myDEPO și (sau)
• transmite Marfa pentru depozitare și semnează contractul.
1.4 Clientul se angajează să acționeze cu bună-credință și să respecte legislația în vigoare.
2 Termeni și condiții
2.1 Marfă - un set de lucruri care aparțin Clientului pe baza dreptului de proprietate sau pe baza altor temeiuri juridice, transferate spre depozitare Prestatorului.
2.2 Marfă auto-ambalată - un set de lucruri ambalate de Client în mod independent și care nu se supun deschiderii și inspectării în momentul acceptării Mărfii de la Client.
2.3 Cererea Clientului - o cerere de expediere a Mărfii transmisă de Client către Prestator.
2.4 Prestator – SRL “AgroOpt”, care furnizează servicii de depozitare a mărfurilor.
2.5 Client - o persoană fizică sau juridică, care transferă Marfa pentru depozitare către Prestator.
2.6 Cabinet personal - o secțiune a site-ului Prestatorului, care se deschide când Clientul se înregistrează pe site și conține informații despre comenzile și conturile spre plată ale Clientului.
2.7 Muver - este un angajat al Prestatorului care primește, returnează, ambalează, încarcă, descarcă și transportă Marfa.
2.8 Programul de lucru - perioada de la 9:00 la 21:00, perioada de timp în care Muverii realizează primirea Mărfii de la Client.
2.9 Depozit - locul de depozitare a Mărfii.
2.10 Tarife - un document consolidat care conține informații despre costul serviciilor Prestatorului, postat pe site-ul: mydepo.md
2.11 Transport - un vehicul destinat transportului de marfă.
2.12 Nivel de protecție (Nivel) - un document consolidat care conține informații despre valoarea implicită a mărfii și sumele ce acoperă situațiile de deteriorare a mărfii.
3 Subiectul raportului juridic
3.1 Prestatorul oferă Clientului servicii pentru gestionarea automată a lucrurilor neutilizate temporar, inclusiv:
3.1.1 primirea,
3.1.2 ambalarea,
3.1.3 încărcarea,
3.1.4 descărcarea,
3.1.5 transportarea,
3.1.6 depozitarea Mărfii.
3.2 Clientul achită integral serviciile Prestatorului în conformitate cu regulile și tarifele.
4 Procedura de expediere a unei Cereri
4.1 Prin intermediul site-ului web sau al aplicației mobile, Clientul se înregistrează în cabinetul personal myDEPO, indicând informațiile fiabile despre sine.
4.2 În cabinetul personal sau prin apel telefonic la numărul Prestatorului, Clientul creează o Cerere de depozitare.
4.3 Prestatorul, prin intermediul unui apel telefonic către Client, specifică:
4.3.1 Compoziția Mărfii;
4.3.2 Necesitatea ambalării;
4.3.3 Perioada de păstrare;
4.3.4 Data și intervalul de timp pentru primirea Mărfii;
4.3.5 Adresa de primire a Mărfii;
4.3.6 Nivelul de protecție a Mărfii.
4.4 După finalizarea cu succes a Cererii, Clientul primește prin sms, o confirmare de acceptare a Cererii.
4.5 Clientul are dreptul de a transmite în mod independent Marfa pentru depozitare în terminalele Prestatorului sau ale partenerilor săi, fără înregistrarea preliminară a Cererii. La transmiterea Mărfii, Clientul lasă Prestatorului / Partenerului Prestatorului, informații despre el însuși (nume, prenume, patronimic, număr de telefon) și informațiile specificate în p.4.3. La recepția mărfii la terminale, se aplică regulile privind procedura de acceptare a încărcăturii, stabilite în p.5 Reguli.
5 Procedura de acceptare a Mărfii de la Client
5.1 La data și intervalul de timp convenite, Prestatorul va trimite Muverii să preia Marfa.
5.2 Prestatorul stabilește în mod independent numărul de Muveri care participă la primirea și expedierea Mărfii.
5.3 Primirea mărfurilor auto-ambalate
5.3.1 Muverii nu verifică conținutul mărfii ambalate și nici nu deschid coletul.
5.3.2 Muverii acceptă Marfa în funcție de numărul de colete ambalate și fac fotografii ale coletelor.
5.3.3 Clientul garantează că Marfa nu conține articole interzise pentru depozitare ( p.5.8 din Reguli).
5.3.4 Clientul este responsabil pentru conținutul încărcăturii auto-ambalate (p.10.2.5 din Reguli).
5.3.5 Muverii pregătesc marfa pentru transportare.
5.4 Acceptarea Mărfii care urmează să fie ambalată
5.4.1 Muverii verifică Marfa pentru prezența articolelor interzise pentru depozitare (p.5.8 din reguli).
5.4.2 Muverii efectuează fotografii, care evidențiază defectele și deteriorările.
5.4.3 După necesitate, Muverii, din proprie inițiativă și cu acordul Clientului, dezasamblează obiectele mari.
5.4.4 Muverii împachetează independent Marfa și pregătesc Marfa pentru transportare.
5.5 La primirea Mărfii, Prestatorul întocmește un act de predare-primire, în care fixează Marfa, volumul Mărfii înainte de demontarea necesară a articolelor (lungime x lățime x înălțime), deteriorările acesteia existente în momentul primirii. Părțile sunt de acord că acest act face parte integrantă din contractul de depozitare.
5.6 După întocmirea actului, Clientul este obligat să se familiarizeze cu conținutul. În absența unor obiecții, actul este considerat acceptat în totalitate de către client. În caz de dezacord cu conținutul actului, Clientul trimite obiecțiile Prestatorului prin e-mail myDEPOmd@yahoo.com. Prestatorul este obligat să corecteze conținutul actului în acord cu obiecțiile Clientului.
5.7 Părțile confirmă Lista articolelor interzise pentru depozitare:
a. Produse alimentare și/ sau alte produse perisabile;
b. Substanțe sau obiecte inflamabile, explozive, substanțe sau gaze toxice sau radioactive, lichide volatile;
c. Produse chimice, combustibili și lubrifianți;
d. Articole interzise sau restricționate în circulație sau supuse sechestrului de la proprietar printr-o hotărâre a unei instanțe de judecată;
e. Recipiente deschise / nesigilate cu lichid;
f. Animale, animale împăiate, plante;
g. Opere de artă și de antichitate;
h. Vopsele industriale și de uz casnic în ambalaje nesigilate sau ambalaje deschise anterior;
i. Arme, muniție;
j. Bijuterii și metale prețioase;
k. Lucruri murdare.
5.8 Prestatorul își rezervă dreptul de a refuza depozitarea mărfii care nu este menționată în p.5.7 din Reguli, fără a explica motivele, în cazul în care există obstacole în calea depozitării sale în condiții de siguranță, precum și în absența posibilității tehnice de transportare în condiții de siguranță. Prestatorul are dreptul de a refuza depozitarea Mărfii indivizibile dacă greutatea sa este mai mare de 50 kg.
5.9 Dacă primirea sau returnarea încărcăturii se efectuează de la o adresă aflată la mai mare de 5 km de orașul Chișinău, Prestatorul are dreptul de a percepe de la Client o taxă pentru fiecare kilometru de distanță de peste 5 km, stabilită în Tarife pentru fiecare transportare.
5.10 În cazul în care lucrările Muveri-lor la locul de
expediere / returnare a Mărfii se desfășoară în afara programului de
lucru, între orele 21:00 și 9:00, Prestatorul are dreptul de a percepe de la Client
o taxă pentru fiecare oră de muncă a echipei în intervalul de timp
specificat în cuantumul stabilit în Tarife.
6 Transportarea și depozitarea Mărfurilo
6.1 Prestatorul efectuează transportul Mărfii pe transportul, deținut de Prestator în baza dreptului de proprietate sau care este în uz temporar al Prestatorului. Prestatorul determină în mod independent Transportul.
6.2 Prestatorul efectuează depozitarea într-un depozit deținut de Prestator sau deținut de Prestator pentru uz temporar. Prestatorul determină în mod independent locul de depozitare a Mărfii. Clientul nu are dreptul să viziteze Depozitul și să însoțească Marfa în momentul transportării de către Prestator.
6.3 Perioadele minime de depozitare sunt stabilite de Prestator în Tarife. Dacă Marfa este returnată înainte de expirarea perioadei minime, resursele bănești pentru restul perioadei minime vor fi debitate într-o singură plată. Până la sfârșitul perioadei minime, Clientul are dreptul de a utiliza Depozitul conform valorii convenite în Cerere.
6.4 După expirarea perioadei minime, o lună este o perioadă de depozitare indivizibilă. Dacă Marfa este returnată înainte de sfârșitul lunii curente la sfârșitul perioadei minime de depozitare, resursele bănești (taxele de depozitare și nivelul de protecție selectat) pentru restul acestei luni nu sunt rambursabile. Până la sfârșitul lunii, Clientul are dreptul de a utiliza Depozitul conform valorii convenite în Cerere.
6.5 În perioada de depozitare a Mărfii, Clientul are dreptul
de a depune
Marfă
suplimentară. În acest caz, Clientului i se percepe o taxă pentru orele de lucru
ale Muveri-lor
în conformitate cu Tarifele afișate pe site-ul web al Prestatorului, myDEPO.md.
În cazul
în
care plasarea Mărfii necesită spațiu suplimentar de depozitare, Prestatorul are
dreptul să
majoreze Tariful Clientului proporțional cu creșterea spațiului de depozitare
necesar.
7 Returnare Mărfii
7.1 Pentru a returna Marfa, Clientul trimite o cerere prin cabinetul personal sau prin numărul de telefon indicat pe site-ul web al Prestatorului.
7.2 Prestatorul, atunci când completează Cererea, specifică cu clientul:
• Marfă sau o parte din Marfă care trebuie returnată;
• Data și intervalul de timp pentru returnare;
• Adresa pentru returnare de către Muveri sau terminalul de auto-preluare.
7.2.1 După finalizarea cererii, Prestatorul emite o factură către Client pentru returnarea Mărfii. Clientul achită factura cu cel mult o zi înainte de data de returnare convenită. Prestatorul are dreptul de a anula returnarea mărfii dacă plata serviciilor nu a fost efectuată.
7.3 Clientul are dreptul de a anula returnarea Mărfii înainte de ora 15:00 în ziua precedentă zilei de returnare. În cazul în care anularea returnării mărfii se face mai târziu de ora 15:00 a zilei anterioare zilei de returnare, Marfa nu va fi returnată clientului, cu toate acestea, în scopul decontărilor reciproce, o astfel de returnare va fi luată în considerare ca realizată. În conformitate cu Tarifele, acesta va fi contabilizat ca o returnare plătită cu încasarea unei taxe stabilite de Tarife.
7.4 Prestatorul va returna Marfa nu mai târziu de 5 zile calendaristice de la data formării cererii.
7.5 Marfa auto-ambalată este returnată numai prin numărul de colete. Părțile deschid coletul numai în caz de semne de deteriorare a coletului. Articolele dezasamblate de Client nu sunt colectate la efectuarea returnării.
7.6 Marfa ambalată de Muveri va fi returnată în funcție de numărul de colete în cazul în care Clientul nu necesită acceptarea Mărfii odată cu deschiderea coletului. La primirea unei astfel de cereri de la Client, Muverii, împreună cu Clientul, deschid coletul și verifică starea Mărfii. Articolele dezasamblate nu sunt colectate la efectuarea returnării.
7.7 În ziua returnării Mărfii, Prestatorul întocmește un act în care este înregistrată Marfa returnată.
7.8 După întocmirea actului, Clientul este obligat să se familiarizeze cu conținutul acestuia. În absența unor obiecții, actul este considerat acceptat în totalitate de către Client. În caz de dezacord cu conținutul actului, în termen de 3 zile calendaristice, Clientul trimite obiecții Prestatorului prin e-mail myDEPOmd@yahoo.com.
7.9 Procedura de depistare a deteriorărilor Mărfii:
7.9.1 Dacă se constată deteriorări, Clientul este obligat să le raporteze Muver-ului în momentul recepționării.
7.9.2 Muverii efectuează fotografii cu deteriorări și expediază fotografiile Prestatorului.
7.9.3 Prestatorul corelează starea Mărfii în momentul recepționării și returnării.
7.9.4 Dacă deteriorările coincid, nu se introduc detalii despre deteriorări și cererile de despăgubire ale Clientului nu sunt satisfăcute.
7.9.5 În cazul detectării deteriorărilor apărute în perioada de depozitare, Prestatorul reflectă informațiile în act.
7.9.6 Dacă aceste cerințe sunt conforme cu legislația în vigoare și în absența unor obiecții motivate, Prestatorul compensează daunele cauzate în modul prevăzut în p.10.3 din Regulament în termen de 30 de zile de la data cererii.
8 Niveluri de protecție
8.1 Clientul, atunci când completează cererea, alege nivelul de protecție a Mărfii. Nivelurile de protecție nu se aplică Mărfurilor auto-ambalate.
8.2 Nivel de bază: Dacă Clientul nu alege un Nivel Ridicat, atunci Mărfii, cu excepția celei auto-ambalate, i se atribuie un Nivel de Protecție de bază: valoarea Mărfii și suma care trebuie rambursată în caz de deteriorare a acesteia nu depășește 200 de lei pe 1 (un) metru cub. Costul nivelului de protecție de bază este inclus în costul Tarifelor.
8.3 Nivel Ridicat: Dacă Clientul estimează valoarea Mărfii și suma care trebuie rambursată în caz de deteriorare, mai mare decât cea prevăzută de Nivelul de bază de protecție, atunci Clinetul are dreptul să mărească Nivelul.
8.3.1 Nivelurile de protecție, altele decât cele de bază, se aplică exclusiv următoarelor tipuri de marfă:
A. Aparate electrocasnice de mari dimensiuni;
b. Aparate electrocasnice de mici dimensiuni;
c. Electronice;
d. Mobilă;
e. Veselă;
f. Biciclete;
g. Anvelope;
h. Echipament sportiv.
8.4 Clientul are dreptul să schimbe nivelul de protecție sau să solicite un nivel individual completând o cerere în cabinetul său personal sau apelând la numărul de telefon al Prestatorului indicat pe web site și achitând nivelul de protecție.
8.5 În cazul în care Clientul a anulat Nivelul de protecție ridicat sau a ales, dar nu a efectuat plățile necesare pentru acesta, nivelul de protecție se schimbă în cel de bază.
8.6 Deteriorările și pierderile suferite în această perioadă se aplică, de asemenea, și la nivelul de bază.
8.7 Clientul are dreptul de a restabili Nivelul ridicat înainte de returnarea mărfii, dacă reia plățile și achită toate facturile neplătite anterior.
9 Procedura de Decontare
9.1 Plata serviciilor către Prestatorului se efectuează în conformitate cu Tarifele și Nivelurile de protecție postate pe site-ul Prestatorului pe myDEPO.md.
9.2 Prestatorul, la discreția sa, are dreptul să ofere tuturor clienților, grupurilor de clienți sau clienților individuali tarife individuale, tarife de arhivă, reduceri, bonusuri și cadouri.
9.3 Prestatorul are dreptul de a modifica Tarifele și Nivelurile de protecție unilateral. În cazul în care Tarifele și Nivelurile de protecție se schimbă în direcția de creștere, acestea nu se aplică depozitării continue care a început înainte de modificarea tarifului, cu excepția indexării cu 5%, pe care Prestatorul are dreptul, la discreția sa, să o efectueze o dată pe an.
9.4 Clientul achită pentru serviciile Prestatorului lunar în avans.
9.5 Prima plată poate include, în funcție de serviciile furnizate de Prestator:
• plata pentru prima lună de depozitare,
• plata pentru livrarea mărfurilor pentru depozitare,
• plata pentru Nivelul de protecție selectat.
9.6 Clientul are dreptul să efectueze o plată pentru două sau mai multe luni atunci când efectuează prima plată.
9.7 Plata suplimentară pentru serviciile prestate se face lunar de către Client în termen de 5 zile bancare după ce Prestatorul emite o factură pentru plată.
10 Responsabilitățile Părților
10.1 Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a acestor Reguli, părțile vor fi răspunzătoare în conformitate cu legislația Republicii Moldova.
10.2 Clientul este responsabil pentru plata la timp a serviciilor Prestatorului.
10.3 Dacă în timpul depozitării Clientul nu achita plata pentru servicii, Prestatorul are dreptul de a solicita de la Client returnarea imediată a Mărfii.
10.4 Clientul este obligat să achite întreaga perioadă efectivă de depozitare, inclusiv taxele de depozitare și Nivelul de protecție selectat, care depășește perioada minimă în divizare pe luni.
10.5 Prestatorul are dreptul să rețină Marfa până la primirea plății complete de la Client în conformitate cu Tarifele. Perioada de reținerii este, de asemenea, achitată de către Client în totalitate. La sfârșitul celor 90 (nouăzeci) de zile calendaristice de reținere, dacă Clientul nu ia măsuri pentru a achita datoria, Prestatorul are dreptul, la discreția sa, să vândă sau să utilizeze Marfa. Clientul va fi obligat să plătească perioada de depozitare specificată și costul utilizării, dacă este imposibilă vânzarea Mărfii.
10.6 În cazul unei întârzieri de plată de o lună sau mai mult, Prestatorul majorează factura spre plată cu o amendă în cuantum de 15% din cuantumul obligației neîndeplinite.
10.7 Clientul este responsabil pentru conținutul Mărfii auto-ambalate. În cazul în care Marfa auto-ambalată provoacă deteriorări Depozitului și Mărfii altor Clienți (inflamație, poluare etc.), Clientul va fi obligat să compenseze integral daunele.
10.8 Prestatorul este responsabil pentru daunele documentate cauzate mărfii
clientului în modul prescris de secțiunea 7 din prezentele Reguli. Clientul nu are
dreptul de a
solicita
despăgubiri pentru daunele efective, profiturile pierdute și alte costuri care depășesc
dauna
reală cauzată Mărfii Clientului. Răspunderea Prestatorului pentru daune
cauzate oricărei
Mărfi,
cu excepția Mărfurilor auto-ambalate, este stabilită pe baza Nivelului de protecție
ales de
Client. În consecință, în cadrul plăților agregate stabilite de
Nivelul de
protecție,
Prestatorul, la discreția sa:
10.8.1
1. rambursează Clientului valoarea de piață a Mărfii sau suma cu care valoarea Mărfii a scăzut;
2. rambursează Clientului costul reparării Mărfii în suma stabilită de expertul independent atras;
3. repară independent Marfa pe cheltuiala sa;
4. înlocuiește independent Marfa deteriorată cu una similară;
5. oferă o reducere pentru depozitarea ulterioară.
10.9 În ceea ce privește Marfa auto-ambalată, Prestatorul este singurul responsabil pentru pierderile în limitele care nu depășesc 200 de lei pe 1 (un) metru cub.
10.10 Dacă părțile decid să contacteze un specialist independent pentru a confirma valoarea încărcăturii deteriorate sau motivele formării defectelor, perioadele indicate sunt prelungite pentru perioada de cercetare necesară specialistului.
11 Dispoziții finale
11.1 Părțile confirmă și sunt de acord că colectarea și stocarea datelor cu caracter personal ale cetățenilor Republicii Moldova va fi efectuată utilizând servere situate pe teritoriul Republicii Moldova.
11.2 Prestatorul poate fi obligat să dezvăluie informații, inclusiv date personale, legate de Marfă, autorităților de stat și locale în cazurile prevăzute direct de legislația în vigoare.
11.3 În cazul în care este imposibil să se soluționeze litigiile prin metoda negocierilor, toate litigiile, apărute în temeiul prezentului acord vor fi soluționate în instanța districtuală a orașului Chișinău.
11.4 Regulile intră în vigoare din momentul publicării lor pe site-ul oficial al Prestatorului și își extind efectele la toate relațiile părților ca parte a furnizării serviciilor Prestatorului. În toate aspectele care nu sunt reglementate de aceste Reguli, părțile vor acționa în conformitate cu legislația Republicii Moldova.